whiskyforum.se: Brora, kungen av Skottland ! - whiskyforum.se

Hoppa till innehåll

Information

Se våra regler
Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara på detta ämne

Brora, kungen av Skottland ! Komplex så det räcker och blir över..

#1 Användaren är offline   wester 

• Grupp: Vanlig medlem
  • Interests:whisky och golf

Sparad 30 July 2010 - 13:32

Har helt å hållet snöat in på BRORA ! En kanon-wirre som har allt. Ligger på en 20 flaskor i lager, men det var inte längesen det var 30....
Började köpa dom när dom låg under tusingen men nu får man ju ringa Finax för att komma över nån..
Det lustiga är att jag för övrigt gillar söt, balanserad ljung-whisky, typ Speyside med försmak åt sherry-hållet, så Brora kommer liksom in
och rör om lite i grytan. Nog om detta men i helgen skall jag avsluta en Brora 1982 Rare Malt 58,1%, skall enligt expertis vara grym.
Så jag vill bara säga: Long live BRORA !!! Postad bild Postad bild
0

#2 Användaren är offline   MacNilsson 

• Grupp: VIP Medlem
  • Whiskyklubb:Växjö maltwhiskysällskap

Sparad 30 July 2010 - 13:36

Visa inläggwester, den 30 July 2010 - 13:32, sa:

Har helt å hållet snöat in på BRORA ! En kanon-wirre som har allt. Ligger på en 20 flaskor i lager, men det var inte längesen det var 30....
Började köpa dom när dom låg under tusingen men nu får man ju ringa Finax för att komma över nån..
Det lustiga är att jag för övrigt gillar söt, balanserad ljung-whisky, typ Speyside med försmak åt sherry-hållet, så Brora kommer liksom in
och rör om lite i grytan. Nog om detta men i helgen skall jag avsluta en Brora 1982 Rare Malt 58,1%, skall enligt expertis vara grym.
Så jag vill bara säga: Long live BRORA !!! Postad bild Postad bild

Det är lite jobbigt att erkänna, men du har (censurerat) en poäng. Brora har nånting som andra saknar, det som hände däruppe på 70-talet är väl mer eller mindre oöverträffat i whiskyträsket.
Hasse Nilsson
Växjö Maltwhiskysällskap
0

Dela detta ämne:

Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara på detta ämne